Magistrát si pochvaluje zrušení linky 51 - co vy na to jako Brňáci?

26.02.2014 09:24

Stížnosti na DPMB? Hlavně kvůli rušení linek

Brno – Novoroční rozsáhlé změny kvůli úsporám v dopravě. To bylo jedno z hlavních témat stížností, které loni obdržel brněnský dopravní podnik. Počet stížností, které firma dostala, se v roce 2013 zvýšil o více než tři stovky, tedy na zhruba třináct stovek. Vyplývá to z čerstvé statistiky, kterou podnik poskytl Brněnskému deníku Rovnost.

 
 
 

Podle mluvčí dopravního podniku Lindy Hailichové stála za navýšením počtu stížností právě takzvaná optimalizace hromadné dopravy. „Nárůst způsobilo omezení dopravy od prvního ledna roku 2013," přiznala mluvčí.

Podnik musel loni ušetřit padesát milionů korun. Sáhl tak ke změnám, které znamenaly omezení či zrušení některých linek. Lidé přišli například o tramvajovou linku 13. Bouři vyvolalo například to, že linka 56 přestala obsluhovat poštu v Líšni. „Kdo se chce dostat na poštu, musí ujít téměř půl kilometru, především pro starší lidi to není nic příjemného," upozornil Miloš Freiberg, který organizoval petici za návrat linky do původní trasy. Lidem z Líšně později ulehčilo situaci alespoň to, že k poště začala zajíždět linka 82. Jenže mnohem řídčeji.

Lidé z Chrlic zase protestovali proti zrušení linky 63 do centra Brna, v Masarykově čtvrti zase vadil konec autobusu 51 na Žlutý kopec.

Stížnosti na novoroční změny přišly i na dopravní odbor brněnského magistrátu. „Dostali jsme jich hodně, určitě to byly desítky. Ale většinou se jednalo o totožné stížnosti jen nakopírované a poslané různými lidmi. V podstatě to byly tak tři stížnosti," podotkl vedoucí odboru Vladimír Bielko.

Podle něj magistrát během prvních tří měsíců roku vyhodnocoval. „Změny se ukázaly jako dobré. Potvrdilo se to i tím, že požadavky městských částí na navýšení dopravy se kromě Žabovřesk nesplnily. Přestože radnice dostaly možnost si za linky navíc připlatit," zdůraznil Bielko.

Přestože změny v dopravě znamenaly smršť stížností, ve statistice dopravního podniku stále vede jiná položka. Stejně jako v roce 2012 to byla nespokojenost s chováním řidičů a revizorů. Lidí si na ně tentokrát stěžovalo 741 oproti 610 předchozí rok. Pět šestin z nich si ale stěžovalo neoprávněně. „Za oprávněné jsme uznali 103 stížností na řidiče a šest na revizora," upozornila Hailichová.

Osmadevadesátkrát si lidé stěžovali také na to, že řidič nezastavil na zastávce na znamení, nebo neotevřel přední dveře. S tím má zkušenost třeba Pavel Slavík. „Řidič dvaapadesátky na Říčanské mi neotevřel přední dveře. Myslel jsem, že je to náhoda, ale stejně se choval i na dalších zastávkách, ke vepředu čekalo i více lidí. Až když jsem vytáhl mobil a chtěl si jej natočit, začal najednou otevírat. Bez důkazu jsem si raději ani nestěžoval," řekl muž.

Některé ze stížností na dopravní podnik jsou podle Hailichové i dost kuriózní. „Jeden cestující si stěžoval, že nová zastávka je smrtelnou pastí na ptáky. Viděl, jak nějaký žlutý ptáček vrazil do skla a zlomil si vaz. Prosil o přilepení siluet dravců na sklo," popsala mluvčí.

Některé ze stížností ale dokáží fungování dopravy opravdu změnit. „Zaznamenali jsme jich hodně na nedostatečné topení ve vozidlech. I proto jsme od prvního prosince začali topit už od pěti stupňů, místo dosavadních tří pohybuje se kolem tisíce za rok," uvedla Hailichová.

Dodala, že kromě stížností roste i počet pochval. Loni jich bylo přes dvě stovky.

Autor: Petr Jeřábek

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/stiznosti-na-dpmb-hlavne-kvuli-ruseni-linek-20140225.html

26.2.2014

 

Zpět